Kas pavogė paveikslą? - Vizitas Jaunojo tyrėjo laboratorijoje


Spalio 5 d. penkiolika 7-8 klasių mokinių ir du juos lydintys mokytojai buvo pakviesti atvykti į Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre įkurtą „Jaunojo tyrėjo laboratoriją“. Čia jie dalyvavo specialioje centro darbuotojų parengtoje programoje ir turėjo atlikti įvairių sričių  mokslinius tiriamuosius darbus. Mokiniai susipažino su naujausiais prietaisais, kuriuos naudoja pažangiausios laboratorijos.

Visi buvo suskirstyti į tris grupes, kurių galutinė bendra išvada turėjo apvainikuoti darbo pabaigą. „Iš centro pavogtas paveikslas. Įtariami penki asmenys, tačiau kuris jų kaltas - neaišku. Palikta nemažai įkalčių: batas, puodelis, plaukų, raštelis. Padėkite surasti vagį. “ - tokia intriguojančia užduotimi prasidėjo darbas. Gamtos mokslų doktorantai – Paulius, Mikas ir Aidas – kūrybiškai supažindino mokinius su problema: apibūdino nusikaltimą, įtariamuosius, taip pat mokė paimti įkalčius nusikaltimo vietoje ir, aišku, analizuoti juos.

Naudodamiesi įvairiais prietaisais ir atlikdami tiriamuosius-laboratorinius darbus vaikai, kaip tikri detektyvai, stengėsi nustatyti kaltininką. Dirbdami mikrobiologijos, fizikos, chemijos laboratorijose,  mokiniai tyrė įkalčius - skenavo plauką, ieškojo pirštų atspaudų, tyrė bakterijas, gruntą nuo bato, raštelio rašalą.

Fizikos laboratorijoje doktorantas Aidas supažindino mokinius su optinio mikroskopo panaudojimu tiriant nusikaltimo vietoje rastus plaukus. Aiškino, kaip atskirti žmogaus plaukus nuo gyvūnų plaukų. Turbūt labiausiai „jaunuosius kriminalistus“ sužavėjo skenuojantis elektroninis mikroskopas, įkalčio vaizdą padidinantis iki 3000 kartų (mūsų laboratorijoje esantys šviesiniai mikroskopai didina tik iki 400 kartų).

Chemijos laboratorijoje mokiniai vertino įkalčius chromatografinės bei spektrinės analizės metodais - tyrė rašalo bei dirvožemio pavyzdžius. Gerai padirbėjus  - kaltininkas buvo nustatytas. Pasitelkus šiuolaikišką mokslinių tyrimų įrangą ir analitinį mąstymą, mokiniams pavyko ištirti nusikaltimą - rasti vagį. Svarbu ir tai, kad jiems pavyko susipažinti su mokslininko-tyrėjo profesija, o šalia to - ir kriminalistinio tyrimo metodais, tad ir pačia kriminalisto profesija.
Svarbiausia, kad galutinė išvada buvo suformuota ne kiekvieno dalyvio atskirai, o netgi trijų komandų. Puikus komandinio darbo rezultatas!

Šis vizitas pas mokslininkus vaikams paliko puikių įspūdžių ir norą sugrįžti į „Jaunojo tyrėjo laboratoriją“.



Pamokų laikas

1. 8.00-8.45
2. 8.55-9.40
3. 9.55-10.40
4. 11.00-11.45
5. 12.00-12.45
6. 13.00-13.45
7. 13.55-14.40

Svetainės svečiai

Mes turime 32 svečius online